فهرست محتوا

لوله گلخانه ای برای درست کردن سازه های گلخانه ای استفاده می‌شوند که در دیواره های آن از شیشه و پلاستیک استفاده می‌کنند. این نوع سازه ها در ابعاد بزرگ و کوچک و سایزهای گوناگون برای ساختمان های بزرگ صنعتی استفاده می‌شوند که استفاده از این نوع لوله ها موجب فراهم شدن شرایط تنظیم شده برای رشد گیاهان می‌شود. در ادامه بیشتر به این موضوع پرداخته ایم که لوله گلخانه ای چیست و چرا محبوب هستند! وبسایت فروشگاهی آهن پرو از دسته فروشندگان بدون واسطه آهن آلات ساختمانی و انواع لوله است که کار خرید لوله گلخانه ای را بدون واسطه برای عموم آسان کرده است.

گلخانه چیست؟

قبل از شناخت در مورد لوله گلخانه ای، ابتدا به معرفی ساختار آن می پردازیم. گلخانه مکانی برای محافظت از گیاهان در برابر آب و هوای بد و در عین حال کنترل گرما و رطوبت برای ایجاد فضای رشد مطلوب ساخته شده است. گلخانه معمولاً یک ساختمان قاب پوشیده شده از پلاستیک یا شیشه است که برای رشد گل، تولید و سایر گیاهانی که برای رشد نیاز به شرایط خاص دارند، استفاده می‌شود. گلخانه‌ها در اشکال و اندازه‌های مختلف وجود دارند، از پروژه‌های کوتاه مدتی که با استفاده از لوله گلخانه‌ای از جنس پلی اتیلن ساخته می‌شوند تا ساختمان‌های پیش ساخته که هزینه بردار هستند. دارند.

ساختار گلخانه

انتخاب ساختمان گلخانه ارتباط زیادی با نوع پروژه‌ گلخانه‌ی شما دارد که قصد دارید در آن چه نوع و چه مقدار محصول بکارید. میزان استفاده از لوله گالوانیزه گلخانه ای در هر کدام از ساختارها متفاوت است. در ادامه دو نوع ساختار گلخانه ای را معرفی کرده‌ایم.

گلخانه مستقل

در این ساختار، ساختمان گلخانه مجزا است. یک سازه مستقل فضای رشد بیشتری را فراهم می کند و توانسته در هر نقطه که قصد دارید آن را احداث کنید. گلخانه‌های مستقل نیز راحت‌تر تهویه می‌شوند و نور خورشید را به طور مساوی در بین گیاهان پخش می‌کنند، بدون اینکه آنها را در معرض تغییرات شدید دما یا هوای سرد قرار دهند. از لوله گلخانه ای بیشتری باید برای طراحی آن استفاده کنید.

گلخانه یک طرفه (Lean-To)

این گلخانه‌ها در برابر یک سازه موجود در یک یا چند طرف آن ساخته می‌شوند. به خانه یا ساختمان‌های دیگر متصل شده و با توجه به محدودیت‌هایی که در محل قرارگیری در اطراف خانه و فضای رشد وجود دارد، اما راه‌حلی عالی برای کسانی هستند که فضای محدودی دارند و میزان استفاده از لوله گلخانه ای در آن کمتر از مدل‌های دیگر است. این نوع ساختار گلخانه یکطرفه شامل مدل‌های زیر است:

گلخانه پنجره‌ای

در گلخانه های پنجره ای، چند گیاه برای حداقل هزینه گرمایش و سرمایش کشت می‌شود. طرح‌های تک و دوتایی در اندازه‌های مختلف برای تناسب با اکثر قاب‌های استاندارد موجود است و ابزار نصب ساده مورد نیاز است.

گلخانه یکنواخت

گلخانه با دهانه یکنواخت شبیه یک چارچوب مستقل بوده و با این حال، به یک خانه یا مکانی دیگر با یک سقف شیروانی متصل می‌شود. گلخانه‌های یکنواخت هزینه بیشتری نسبت به گلخانه‌های مستقل دارند، اما انعطاف پذیری بیشتری در طراحی و فضا دارند.

لوله گالوانیزه گلخانه ای چیست؟

لوله های گلخانه ای همانطور که از نام شان پیدا است، برای ساختن گلخانه مورد استفاده قرار می‌گیرند. خیلی از افراد گلخانه خود را با قاب های پی وی سی درست می‌کنند و دیوارهای آن را با ورق های پلاستیکی می‌پوشانند. در صورت محافظت نشدن درست در برابر پلاستیک در برابر اشعه ماورابنفش، سازه کمتر از یک سال دوام می‌آورد، البته به دلیل پایین بودن قیمت لوله pvc برای گلخانه در کشورهای در حال توسعه از آن استفاده می‌کنند.

در گلخانه های پیشرفته از لوله استفاده می‌کنند که جنس آن ها از آلومینیوم، پلی اتیلن، گالوانیزه، چوب، پلاستیک و فولاد است. در این میان لوله های گالوانیزه به دلیل داشتن پوشش روی از خوردگی در امان هستند و مقاومت آن بیشتر است. از این رو در بین انواع دیگر دارای محبوبیت بیشتری هستند.

لوله گلخانه ای گالوانیزه که به دو روش فولادی و آهنی به تولید می‌رسند، در اصل با نام لوله گالوانیزه مطرح شپه اند که از این لوله گالوانیزه گلخانه ای در جهت ساخت گلخانه استفاده می‌کنند. اینکه لوله گلخانه ای چیست و چه کاربردی دارد اهمیت بسیار زیادی دارد چرا که استفاده از لوله گلخانه ای این روز ها مشکلات بسیاری از افراد را حل نموده است و تاثیر به سزایی در روش نگهداری گیاهان می‌گذارند.

لوله گالوانیزه گلخانه ای در مقایسه با لوله سیاه دارای پوشش روی است و این پوشش روی سطح لوله گالوانیزه گلخانه را می‌پوشاند و موجب می‌شود تا مقاومت آن افزایش پیدا کند. این کار سبب می‌شود تا لوله در برابر رطوبت مقاوم شده و از خوردگی و پوسیدگی زودرس آن ها جلوگیری می‌شود که از این جهت عمر لوله گلخانه ای افزایش پیدا کرده و گلخانه هم طول عمر بیشتری خواهد داشت.

مشخصات فنی لوله گالوانیزه گلخانه

یکی از مهم‌ترین ویژگی های لوله گلخانه ای مربوط به سبک و روند تولید آن می‌شود. در واقع برای بالا بردن استحکام و مقاومت لوله گالوانیزه این محصول را با عملیات گالوانیزه گرم به تولید می‌رسانند که در این روش تولید تمامی محصولات طبق استاندارد های جهانی به واحد تولید و آماده سازی منتقل می‌شوند تا برای جذب پوشش فلز روی و گالوانیزه شدن آماده شوند. در این روند تولیدی ابتدا لوله گالوانیزه چربی گیری و زنگ‌زدایی شده و به محلول فلاکس آغشته می‌شوند. استفاده از محلول فلاکس(Flux solution) سبب می‌شود تا روی نفوذ بیشتری پیدا کند.

لوله هایی که به ماده فلاکس آغشته می‌شوند، به دستگاه گالوانیزه نیز منتقل می‌شوند و و در کوره پیش‌گرم، در دمای ۱۲۰ درجه سانتی گراد حرارت داده شده و بعد از خشک شدن در وان مذاب با دمای ۴۵ درجه گذاشته می‌شوند و پس از ۱ دقیق غوطه وری، خارج می‌شوند. پس از طی شدن این مراحل، به وسیله دمش بخار و هوا، مازاد فلز از سطح لوله پاک می‌شود و برای جلوگیری از ایجاد فلز روی و آهن، داخل آب سرد نیز گذاشته می‌شوند.

قطر خارجی لوله گالوانیزه

در زمان خرید لوله گالوانیزه گلخانه باید در نظر داشته باشید که این محصول دارای یک قطر داخلی و خارجی است که قطر داخلی بدون احتساب ضخامت دیواره لوله محاسبه می‌شود و تنها قطر فضای لوله مهم است. قطر خارجی نیز معرف فضای داخلی و ضخامت لوله است که در اصل با به دست آوردن تفاضل قطر داخلی و خارجی می‌توان ضخامت اسمی محصول را به دست آورد. قطر خارجی لوله گالوانیزه گلخانه برابر ۳/۲۱، ۷/۲۶، ۴/۳۰، ۳/۴۲، ۳/۴۸، ۶۰، ۷۳، ۹/۸۸ و ۳/۱۱۴ خواهد بود که بر حسب میلی‌متر نیز هستند.

اغلب برای ساخت پایه گلخانه‌ها باید از لوله گالوانیزه‌ای(galvanized) استفاده نمود که دارای قطری زیاد باشند و همچنین برای ساخت قسمت سقف گلخانه ها از لوله هایی سبک‌تر استفاده می‌شود که بدین منوال استحکام سازه گلخانه ای به صورت چشم‌گیری افزایش پیدا خواهد کرد.

ضخامت لوله گلخانه ای

اغلب لوله گالوانیزه گلخانه ای به دو دسته سبک وزن و وزن متوسط تقسیم می‌شوند که در اصل سایز اسمی لوله برای هر دو مدل لوله یکسان است اما اصلا از نظر وزنی با یکدیگر برابر نیستند. در نظر داشته باشید که غالبا پیش می‌آید که لوله گلخانه ای دارای سایز‌های یکسانی با یکدیگر باشند، اما از نظر میزان ضخامت با یکدیگر تفاوت هایی خواهند داشت که هر چه ضخامت لوله افزایش پیدا کند، وزن هر یک با یکدیگر نیز متفاوت خواهد شد. پس در نظر داشته باشید که یک لوله ۲ اینچی می‌تواند دارای وزن های متفاوتی باشد که این مورد برای تمامی محصولات دیگر نیز صدق می‌کند.

اغلب لوله‌هایی که دارای وزنی متوسط هستند، از نمره ۲ تا ۸ برابر ۵/۲ میلی‌متر و نمرات ۱۰ دارای ضخامتی برابر ۳ میلی‌متر هستند. در واقع تمامی محصولات تولیدی به این صورت هستند که با افزایش پیدا کردن قطر و سایز لوله، ضخامت محصول نیز افزایش پیدا می‌کند که سایر محصولات تولیدی با نمره ۱۰ دارای ضخامت هایی متفاوت از یکدیگر هستند.

سایز اینچی لوله

اغلب تمام لوله های گلخانه ای با طولی یکسان به تولید می‌رسند که طول هر شاخه لوله گالوانیزه برابر ۶ متر است. همانطور که می‌دانید دانستن اینکه سایز خارجی لوله یا od و ضخامت لوله چقدر است اهمیت زیادی دارد که اغلب سایز اینچی لوله گلخانه ای برابر : ½، ¾، ۱، ¼ ۱، ½ ۱، ۲ ، ½ ۲، ۳ و ۴ است. تولید لوله گلخانه ای بر اساس استاندارد های ثبت شده جهانی انجام می‌شود که تمامی کارخانه های تولیدی با توجه به استاندارد‌های قید شده، محصولاتی یکسان از نظر کیفی به تولید می‌رسانند.

انتخاب سایز لوله های گلخانه وابسته به نوع و کاربردشان است به گونه ای که ممکن است برخی از سایز های این لوله ها دارای کاربرد بیشتری نسبت به دیگر سایز های تولید شده در بازار باشند. پر فروش‌ترین سایز لوله گلخانه ای سایز های ۴/۳ اینچ، ۲/۱ و ۱ اینچ است چا که این سایز ها معمولا دارای وزن سبک تری هستند و حمل و نقل، تغییر شکل آن ها به آسانی صورت می‌گیرد.

یکی دیگر از مهم ترین دلایل پر‌‌فروش بودن لوله گالوانیزه گلخانه ای در کنار کیفیت بسیار بالایی که دارند در این است که برای احداث گلخانه نیازمند وقت کمتری خواهید بود و به همین دلیل عموم از سایز لوله های گلخانه ای که بیان کردیم برای احداث گلخانه استفاده می‌کنند. همچنین در نظر داشته باشید که از طریق سایت آهن پرو می‌توانید خرید انواع لوله گالوانیزه گلخانه ای را با سایز های سفارشی انجام دهید.

وزن لوله گلخانه ای

لوله گالوانیزه یکی از لوله‌هایی است که در محیط‌های مرطوب قرار می‌گیرند و به همین دلیل باید مقاومت بالایی در برابر رطوبت داشته باشند و در برابر خم‌شدگی، ترک، شکستگی و… مقاومت بالایی داشته باشند. با توجه به اینکه مشخصه استفاده از لوله گالوانیزه گلخانه ای در موقعیت‌های مختلف، متغیر است، به همین دلیل باید با مشخصات فنی و وزنی محصول آشنایی داشته باشید تا پایداری و مقاومت سازه نیز افزایش پیدا کند. اغلب لوله گالوانیزه نمره ۲ الی ۱۰ دارای وزن ، ۸٫۲، ۱۰٫۳، ۱۳٫۲، ۱۵، ۱۸٫۴، ۲۲٫۸، ۲۸، ۴/۶ و ۴۴ کیلوگرم هستند و لوله گلخانه ای با وزن متوسط دارای وزن ۱۸٫۸، ۲۳٫۵، ۲۸٫۲، ۳۴٫۵، ۵۳، ، ۱۰٫۵، ۱۳، ۱۶٫۵ کیلوگرم هستند.

انواع لوله گلخانه ای

این محصول دارای انواع مختلفی است که براساس معیارهای گوناگونی تقسیم بندی شده اند. مواد تشکیل دهنده هر نوع لوله گلخانه ای با یکدیگر متفاوت است و این می‌تواند خود معیاری برای دسته بندی باشد. در قاب بندی و استفاده از لوله گلخانه دسترسی به مصالح سایدینگ نیاز است. اگر سازه اولیه شما از مواد باکیفیت استفاده نکرده باشند، دارای ترک هایی می‌شود که در برابر تهاجم حشرات مقاومتی ندارد. در ادامه شما را با انواع گوناگون جنس های لوله گلخانه ای آشنا می‌کنیم.

لوله گلخانه ای گالوانیزه:

فولاد گالوانیزه دارای مقاومتی بالا بوده و استحکام خوبی دارد. با توجه به این که این فولاد بسیار مقاوم و قویااست، گلخانه به قطعات قاب بندی کمتری نیاز داشته و سایه های کمتری در سازه به وجود می‌آید. شما به راحتی می‌توانید آموزش ساخت گلخانه با لوله گالوانیزه را در اینترنت مشاهده کنید. در ضمن قیمت لوله گالوانیزه گلخانه ای اصفهان و دست دوم نسبت به دیگر متریال برای ساخت گلخانه ها مقرون به صرفه تر است. همچنین فریم های فولادی به گونه ای است که از ساخت گلخانه با لوله پلی اتیلن استفاده می‌کنند. انواع لوله های گالوانیزه برای گلخانه های شامل موارد زیر است:

  • لوله گالوانیزه کشاورزی
  • لوله فولادی گالوانیزه صنعتی
  • لوله های گالوانیزه سبک
  • لوله گالوانیزه سنگین

لوله گلخانه ای آلومینیوم

به طور کلی آلمینیوم بسیار سبک و عالی بوده و زنگ نمی‌زند و تجزیه نمی‌شود. با توجه به قوی نبودن آلومینیوم، در زمان استفاده در قاب باید از قطعات پشتیبانی سنگین استفاده کرد تا مقاومت آن دو برابر شود. می‌توان آلومینیوم را در هر رنگی انتخاب کرده و آن را رنگ آمیزی یا آنودایز نمایید. همچنین به دلیل انعطاف پذیری مناسب برای صفحه های شیشه ای یا پلی کربنات استفاده می‌شود.

لوله گلخانه ای pvc

از جمله مهم ترین مزایای جنس پی وی سی، پایین بودن قیمت لوله pvc برای گلخانه و وزن سبک آن است. همچنین مونتاژ آن راحت بوده و قابلیت حمل دارند. قاب ساخته شده از لوله پلاستیکی، به سختی چوب و فلز نمی‌باشد و دارای تکیه گاه های فلزی به همراه قاب پی وی سی هستند.

روش تولید لوله گالوانیزه

لوله گلخانه ای از نظر فرآیند تولید به دو روش نورد سرد و گرم به تولید می‌رسند که مسلما لوله تولیدی با روش نورد گرم دارای مقاومت و کیفیتی بالاتر نسبت به سایر محصولات خواهد بود. در ادامه به بیان ویژگی‌های این قبیل محصولات خواهیم پرداخت:

لوله گلخانه ای گرم

این لوله با یک لایه فلز آبکاری و پوشش داده می‌شود که که سطح لوله را با فولاد و یا فلز روی مذاب پوشش می‌دهند که بکارگیری این روش برای افزایش استحکام سازه بی نظیر است. دمای روی مذاب برابر ۴۲۰ درجه سانتی گراد است که با روش غوطه وری محصول به تولید می‌رسد. در واقع تولید لوله با روش گرم سبب می‌شود تا ضخامت محصول افزایش پیدا کند و هر چه ضخامت لوله بیشتر شود، استحکام لوله و سازه نیز بیشتر خواهد شد.

در اصل تولید به روش نورد گرم سبب می‌شود تا لوله گالوانیزه گلخانه در برابر محیط‌های مرطوب مقاومت بالایی از خود نشان دهند. لوله‌های تولید شده با فرآیند نورد گرم، طول عمری بین ۲۵ تا ۳۰ سال داشته و به دلیل حرارت داده شده در زمان تولید، دارای سطحی براق هستند. به صورت کلی ویژگی‌های لوله گلخانه ای عبارتند از:

  1. افزایش طول عمر لوله بین ۲۵ الی ۳۰ سال
  2. قیمت مناسب
  3. ارزش خرید بالا
  4. مقاومت بالا در برابر رطوبت و زنگ زدگی
  5. داشتن پوشش یکنواخت
  6. مقاومت بالا در برابر آسیب در زمان جابجایی

لوله گلخانه ای سرد

لوله فولادی در این روش تولید با استفاده از الکترولیز توسط روی پوشش داده می‌شود و در دمای ۷۰ درجه نیز به تولید می‌رسند. در اصل لایه فلز روی ورق سیاه با ضخامتی کمتر ایجاد می‌شود که به همین دلیل میزان استقامت و دوام لوله نیز افزایش پیدا می‌کند. خرید لوله گالوانیزه سرد تنها برای مکان هایی مناسب است که میزان مقاومت سازه برای سال‌های محدودی اهمیت داشته باشد.

مراحل تولید لوله گالوانیزه گلخانه

مراحل تولید لوله های فولادی نیز همانند سایر لوله ها مستلزم طی کردن یکسری مراحل است که در ادامه آن‌ها را بیان کرده ایم:

مرحله اول: جوشکاری لوله

در ابتدا برای تولید ورق های فولادی به یکدیگر جوش داده می‌شوند که این عمل سبب می‌شود تا لازم نشود مجددا ورق را جوشکاری کنید و همین امر سبب می‌شود تا از ایجاد آسیب های احتمالی به فلز روی جلوگیری شود.

مرحله دوم: تمیز کردن سطح لوله فولادی

در این مرحله با استفاده از محلول های خاصی، سطح لوله چربی زدایی می‌شود و بدین طریق فلز روی به راحتی روی سطح لوله نفوذ خواهد کرد.

مرحله سوم: فلاکس لوله ها

بعد از تمیز شدن سطح لوله، محلولی از فلاکس ساخته می‌شود و لوله ها در آن غوطه ور می‌شوند. در واقع استفاده این محصول سبب خواهد شد تا فلز روی به خوبی در سطح لوله نفوذ پیدا کند.

مرحله چهارم: غوطه وری لوله در حوضچه

در این مرحله باید سطح داخلی و خارجی لوله به خوبی خشک شود که عمل خشک کردن لوله توسط کوره انجام می‌گردد. زمانی که سطح لوله کاملا خشک شود، لوله ها را در حوضچه روی مذاب قرار می‌دهند که دمای حوضچه برابر ۴۵۰ درجه سانتی گراد است و به همین دلیل پیوند بین اتم های فولاد شکسته می‌شود و فلز روی جایگزین آن ها می‌شود.

مرحله پنجم: پاکسازی سطح لوله

بعد از قرار دادن لوله های فولادی در حوضچه روی، مقداری روی اضافی در سطح لوله به وجود می‌آید که این مواد اضافی با اتم های لوله پیوند برقرار نکرده اند و باید پاک شوند. برای پاک کردن مواد اضافی، با استفاده از بخار آب و دمیدن هوا، این پوشش اضافه از بین خواهد رفت و برای جلوگیری از واکنش اتم های فولاد، لوله های فولادی در آب سرد فرو برده می‌شوند.

مرحله ششم: رزوه کاری لوله

به منظور متصل شدن لوله تولیدی به اتصالات مورد نظر، به انتهای لوله ها رزوه زده می‌شود.

وزن لوله گالوانیزه گلخانه

یکی از مهم‌ترین عوامل تاثیر گذار بر قیمت لوله گلخانه ای، وزن لوله است که به صورت مستقیم سبب کاهش و یا افزایش نرخ لوله گالوانیزه می‌شود. در واقع برای خرید مناسب‌ترین نوع لوله باید به نوع مکان مورد استفاده توجه زیادی داشته باشید تا لوله مناسب سبک و نوع کاری را خریداری کنید. توجه به جنس فولاد به کار رفته شده در ساختار لوله گلخانه ای نیز بسیار مهم است چرا که تاثیر‌گذار بر ثبات و پایداری لوله ها خواهند بود.

جدول سایز لوله گالوانیزه

انواع لوله گالوانیزه گلخانه ای از نظر وزن عبارتند از:

  • لوله گلخانه ای سبک
  • لوله گلخانه ای متوسط
  • لوله گلخانه ای سنگین

لوله گلخانه ای متوسط

یکی از پر فروش‌ترین لوله های پر کاربرد در صنعت، لوله با اندازه متوسط است که با توجه به وزن پایین تر به نسبت لوله گلخانه ای سنگین، دارای قیمتی مقرون به صرفه نیز هستند. این سایز از لوله گالوانیزه دارای ضخامت و وزن های مختلفی هستند که به همین دلیل در سازه های مختلفی همچون گلخانه ها نیز پرکاربرد هستند. سایز لوله گلخانه ای متوسط از ½ الی ۸ اینچ است. در زمان خرید لوله گالوانیزه در نظر داشته باشید که بسته بندی محصولات به صورت بندیل است.

لوله گلخانه ای سبگ

همانطور که می دانید پوشش روی سبب بالا رفتن استحکام لوله های گلخانه ای گشته اند و شاید برای اولین بار که بخواهید اقدام به خرید این نوع لوله گلخانه ای کنید متحمل پرداخت هزینه های زیادی شوید، اما در نظر داشته باشید که ارزش خرید محصول بالا بوده است و تا سال های زیادی درگیر تعمیرات لوله و… نخواهید شد. لوله گالوانیزه سبک در دسته محصولات ارزان قیمت قرار گرفته اند و برای استفاده در سازه هایی مناسب خواهند بود که بکارگیری لوله با وزن سبک لازم باشد.

لوله گالوانیزه گلخانه چه کاربردی دارد؟

همانطور که می‌دانید سازه گلخانه ها با چوب، آلومینیوم، آهن و… ساخته می‌شوند که هر یک ویژگی های مختص به خود را نیز دارند. اما در این میان ساخت گلخانه با لوله گالوانیزه مناسب‌ترین گزینه خواهد بود چرا که استفاده از این محصول سبب افزایش مقاومت و طول عمر گلخانه خواهند شد. در ادامه مهم‌ترین کاربرد‌های لوله گلخانه ای را ارائه داده‌ایم:

1- ساخت سازه های فلزی

استفاده از لوله گلخانه ای برای ساخت سازه های فلزی در حال حاضر به صورت چشمگیری رواج پیدا کرده است چرا که به دلیل داشتن وزن متعادل و استحکام بالا طرفداران زیادی دارند. در واقع لوله گالوانیزه در برابر هوا،  رطوبت و آب مقاومت بالایی از خود نشان داده اند، اما قبل از خرید این محصول بهتر است با کارشناسان فروش سایت آهن پرو در ارتباط باشید.

2- لوله کشی آب

دسترسی به آب سالم اهمیت زیادی دارد به گونه ای که باید لوله به کار برده شده به گونه ای ساخته شده باشد که ضرر خاصی به آب نرسانند. در واقع لوله ها در برابر جریان آب داغ باید مقاومت بالایی داشته باشند تا دچار خم شدگی نشوند که به همین دلیل استفاده از لوله گالوانیزه در سال های اخیر مجاز شده است.

3- حصار کشی

در جهت افزایش امنیت، حصار کشی مزرعه، باغ و… استفاده از لوله گلخانه ای لازم است و گاها نیاز به کشیدن حصار هایی ارزان و مقاوم خواهد بود. لوله گلخانه مقاومت مناسبی با توجه به ضخامت خود دارند و در برابر فشار و خمش مقاومت خیلی خوبی از خود نشان می‌دهند.

4- آبیاری زمین کشاورزی

آبیاری زمین های کشاورزی نیز در کشوری مثل ایران اهمیت زیادی دارد به گونه ای که با لوله کشی، آبیاری به بوته و نهال ها و… به خوبی صورت می‌گیرد و همچنین این لوله ها به دلیل داشتن مقاومتی بالا، در برابر حرکت ماشین های کشاورزی نیز استحکام بالایی دارند.

5- آبیاری گلخانه

بکارگیری سیستم آبیاری قطره ای در گلخانه های الزامی و لازمه رشد گیاهان است. به دلیل اینکه گلخانه ها محیطی حساس هستند، نباید در سیستم آبیاری محیط اختلالی به وجود بیاید. بکارگیری لوله گالوانیزه گلخانه ای سبب کاهش دور ریز گلخانه ها شده و روند رشد گیاهان به صورت چشمگیری افزایش پیدا می‌کنند.

قیمت لوله گالوانیزه گلخانه موجود در بازار

در حال حاضر با توجه به شرایط آب و هوایی و کمبود آب بیشتر افراد به دنبال کشاورزی مکانیزه شده رفته اند. از این رو خرید لوله های گلخانه ای برای ساخت گلخانه ها بسیار نیاز است. با توجه به اینکه قیمت لوله گالوانیزه گلخانه بر اساس سایز، جنس، ضخامت، برند تولیدی و از همه مهم تر نرخ تورم تعیین می‌شود، برای خرید این محصول باید به صورت روزانه استعلام قیمت بگیرید اما این مورد را در نظر داشته باشید که خرید مستقیم از کارخانه تولیدی می‌تواند هزینه کمتری برایتان در بر بگیرد.

جان کلام

دانستن اینکه لوله گلخانه ای چیست به شما کمک خواهد کرد تا بتوانید با بروز ترین تجهیزات بهترین گلخانه ها را بسازید چرا که نگهداری و پرورش گیاهان کار دشواری است که باید آبیاری آن‌ها به درستی صورت بگیرد. جهت اطلاع از قیمت لوله گلخانه ای می‌توانید از طریق شماره ۴۸۰۰۰۲۰۱-۰۲۱ با کارشناسان متخصص سایت آهن پرو ارتباط برقرار کرده و بهترین لوله گلخانه ای را خریداری نمائید. همچنین در نظر داشته باشید که آهن پرو از دسته فروشندگان متخصص و بدون واسطه در زمینه فروش انواع لوله، آهن آلات ساختمانی و… است که هزینه های اضافی را از قیمت اصلی محصولات خود حذف می‌نماید.

سوالات متداول

1.لوله گلخانه‌ای چیست؟

برای ساختن گلخانه از لوله گلخانه استفاده می کنند. در گلخانه‌های پیشرفته از لوله استفاده می‌کنند که جنس آن‌ها از آلومینیوم، پلی اتیلن، گالوانیزه، چوب، پلاستیک و فولاد است.

2.انواع لوله گلخانه چیست؟

لوله گلخانه‌ای گالوانیزه، آلومینیوم، پی وی سی و لوله گلخانه گرم و سرد از انواع این محصول محسوب می‌شود.

تامین تجهیزات صنایع فولاد، نفت و پتروشیمی مشاهده وبسایت آماویس
تلگرام اینستاگرام تماس