وزن لوله گالوانیزه گلخانه ای از جمله موضوعات مهم و تاثیر گذار در وزن سازه گلخانه است. توجه کردن به وزن لوله بعد از انتخاب کردن نوع آن مهم است و این موضوع تاثیر زیادی در انتخاب لوله دارد. همچنین قیمت لوله گالوانیزه گلخانه ای دست دوم و قزوین تحت تاثیر وزن آن نیز است. شما از طریق یک فرمول بسیار ساده می‌توانید وزن آن ها را محاسبه کنید. در ادامه از این مطلب از سایت آهن پرو ما را همراهی کنید تا شما را با سایز، وزن لوله گالوانیزه گلخانه ای سنگین و قیمت هر شاخه لوله گالوانیزه آشنا کنیم.

لوله گالوانیزه گلخانه ای

لوله گلخانه ای چیست؟ یک نوع لوله گالوانیزه شده با آبکاری سرد یا گرم است که برای درست کردن و احداث گلخانه ها از آن استفاده می‌کنند. به توجه به این که مردم به میوه های گوناگون در فصول مختلف نیاز دارند، اهمیت گلخانه ها بیشتر از هر دوران دیگری شده است. در میان انواع سازه های گلخانه ای، محصول نهایی که با لوله گالوانیزه ساخته شده باشد دارای دوام بیشتری است. در ضمن وزن لوله گالوانیزه گلخانه ای تاثیر زیادی بر دوام آن دارد.

لوله های فولادی از جمله مقاطع توخالی هستند که از فولاد کربنی درست شده اند و در دو نوع درزدار و بدون درز تولید می‌شوند. لوله های گالوانیزه گلخانه ای در انواع مختلف دسته بندی می‌شود که شامل موارد زیر است:

  • لوله گالوانیزه سبک
  • لوله گالوانیزه متوسط
  • لوله گالوانیزه سنگین

وزن لوله گالوانیزه گلخانه ای

لوله گالوانیزه گلخانه ای از دسته انواع لوله های سازه‌ای هستند که وجود یکسری ویژگی ها در نوع ساختار آن، سبب ایجاد ویژگی های خاص در این نمونه محصولات گشته است. در واقع ساختار لوله گالوانیزه گلخانه ای باید به صورتی باشد که دچار خم‌شدگی، ترک، شکستگی نشود و در تمامی شرایط محیطی دوام بیاورند. در واقع عوامل زیادی وجود دارند که روی وزن لوله گلخانه ای تاثیر می‌گذارند که مشتریان باید مشخصات فنی و وزنی لوله گلخانه ای را بدانند و اقدام به خرید بهترین محصول مناسب سبک کاری خود کنند.

در اصل وزن لوله روی ثبات و پایداری لوله ها تاثیر زیادی می‌گذارند به گونه ای که جنس فولادی ساختار آن نیز بر روی کیفیت این محصول تاثیر گذار است. لوله گالوانیزه گلخانه ای در دسته سبک و سنگین قرار می‌گیرد که اصلی ترین عامل تاثیر گذار بر وزن و قیمت لوله گلخانه ای، ضخامت آن است. در ادامه جدول وزن لوله گالوانیزه گلخانه را ارائه داده‌ایم:

جدول وزن لوله گالوانیزه
شماره لوله اندازه قطر خارجی (mm) ضخامت(mm) وزن(kg/m) وزن
سیستم اینچی min max دوطرف رزوه ساده به ازای هر ۶ متر کیلوگرم
۲ ۲.۱ ۱.۲۱ ۷.۲۱ ۵.۲ ۲۷۵.۱ ۶۵۰.۷
۵.۲ ۴.۳ ۶.۲۶ ۲.۲۷ ۵.۲ ۶۱۷.۱ ۷۰.۹
۳ ۱ ۴.۳۳ ۲۴.۲ ۳ ۴۵.۲ ۷۰۰.۱۴
۴ ۴.۱۱ ۱.۴۲ ۹.۴۲ ۳ ۱۵.۳ ۹۰۰.۱۸
۵ ۲.۱۱ ۴۸ ۸.۴۸ ۳ ۶۰۸.۳ ۶۵۰.۲۱
۶ ۲ ۸.۵۹ ۸.۶ ۵۰.۳ ۳۰۰.۵ ۸۰۰.۳۱
۷ ۲.۲۱ ۴.۷۵ ۶.۷۶ ۵۰.۳ ۳۲۵.۶ ۹۵۰.۳۷
۸ ۳ ۱.۸۸ ۵.۸۹ ۴ ۸۷۵.۸ ۲۵۰.۵۳
۱۰ ۴ ۳.۱۱۳ ۹.۱۱۴ ۵.۴ ۹۱۷.۱۲ ۵۰۰.۷۷
۱۵ ۶ ۱.۱۶۴ ۱.۱۶۶ ۵ ۹۱۷.۲ ۵۰.۱۲۵

انواع لوله گالوانیزه گلخانه‌ای براساس وزن

به طور کلی لوله‌های گالوانیزه گلخانه‌ای با توجه به این که دارای پوشش گالوانیزه هستند، در برابر رطوبت، زنگ‌زدگی و خوردگی مقاومت لازم را دارند. از این رو استفاده از آن‌ها موجب افزایش طول عمر سازه می‌شود. انواع لوله‌های گالوانیزه گلخانه با توجه به وزن، در دو نوع سبک و سنگین در بازار موجود است.

لوله گالوانیزه گلخانه‌ای سبک

لوله‌های گالوانیزه گلخانه سبک که به نام لوله گالوانیزه صنتی نیز در بازار شناخته می‌شوند، در فرایند تولید جدار داخلی و بیرونی آن را با فلز روی پوشش می‌دهند. برای ایجاد این پوشش از فرایند گالوانیزاسیون گرم یا سرد استفاده می‌کنند. وزن لوله گالوانیزه گلخانه سبک همانطور که از نامش پیداست نسبت به نوع سنگین دارای وزن کمتری است.

مزایای استفاده از لوله گالوانیزه گلخانه ای سبک

به طور کلی لوله های گالوانیزه به دلیل داشتن پوشش روی دارای عمر بالای است. پس بدون توجه به قیمت هر شاخه لوله گالوانیزه در زمان خرید، باید به این توجه کنیم که ما برای آینده خود داریم سرمایه گذاری می‌کنیم. البته وزن لوله گالوانیزه گلخانه ای بر قیمت آن تاثیرگذار است و تاثیر آن به این صورت است که قیمت لوله گالوانیزه گلخانه ای در وزن های بالا بیشتر است و در وزن های پایین، قیمت آن کمتر است.

البته موارد دیگری در نرخ این محصول موثر است. مثلا اگر لوله گالوانیزه به روش آبکاری گرم تولید شود، دارای هزینه بیشتری در زمان خرید است. پس شما با توجه به این که در چه مدت زمان زمان و چه نوع محیطی قصد استفاده از این محصول را دارید، باید دست به انتخاب بزنید.

لوله گالوانیزه گلخانه سنگین

از مهم‌ترین ویژگی‌های این نوع محصول این است که درزدار بوده، جنس آن آهن سفید یا فولاد نرم است و به دلیل مقاومت بالا در برابر خوردگی دارای طول عمر بالای 50 سال هست. به دلیل بالا بودن وزن لوله گالوانیزه گلخانه ای سنگین، از آن برای انتقال آب در کشاورزی و صنایع برق‌کشی استفاده می‌کنند.

لوله گالوانیزه وزن متوسط گلخانه ای

لوله های گالوانیزه متوسط از جمله انواع لوله های پرکاربرد در صنایع گوناگون است که دارای قیمت مناسب در برابر وزن پایین تر در برابر لوله های با ضخامت بالاتر است. در ضمن تنوع در ضخامت و وزن های مختلف آن دارای محبوبیت بالای در ساخت انواع سازه های فلزی مانند گلخانه است.

سایز لوله گالوانیزه گلخانه وزن متوسط از سایزهای ½ الی 8 اینچ است و در انواع لوله های اینچی و کاندوئیت میلیمتری از نظر وزن و ضخامت دسته بندی می‌شود. بسته بندی این محصول به صورت بندیل بوده و وزن لوله گالوانیزه گلخانه ای براساس وزن هر بندیل محاسبه می‌شود.

پرکاربردترین سایز لوله گالوانیزه گلخانه

بدون شک تمامی سایزهای تولید شده از لوله گالوانیزه دارای کاربردهای مختص به خودشان هستند. اما از میان آن ها برخی هستند که دارای استفاده بیشتری هستند. سایزهای مانند ¾ اینچ، ½ اینچ و 1 اینچ بسیار استفاده می‌شود، زیرا وزن سبک تری داشته و حمل و نقل آن ها آسان است، در ضمن تغییر شکل آن ها ساده تر است.

از سوی دیگر شما می‌توانید در مدت زمان کمتری اقدام به نصب آن ها کنید. بررسی ها نشان داده است که بیشتر گلخانه داران از این نوع سایزهای پایین استفاده می‌کنند و پایین بودن وزن لوله گالوانیزه گلخانه ای می‌تواند به فروش آن کمک کند.

نتیجه گیری

به طور کلی لوله های گالوانیزه از جنس آهن سفید نورد شده می‌باشند که درز آن به وسیله دستگاه های درز جوش به یکدیگر متصل شده اند. سپس لوله را در فلز روی مذاب قرار داده و به صورت سبک، متوسط یا سنگین درست می‌کنند. در این مطلب از سایت آهن پرو شما را با وزن لوله گالوانیزه گلخانه ای آشنا کردیم، همچنین می‌توانید از طریق این فروشگاه اینترنتی اقدام به خرید لوله گلخانه ای با قیمت مناسب نمائید.

تامین تجهیزات صنایع فولاد، نفت و پتروشیمی مشاهده وبسایت آماویس
تلگرام اینستاگرام تماس