سه راهی مانیسمان

سه راهی مانیسمان از جمله انواع اتصالات مانیسمان می باشد که برای انشعاب گرفتن در سیستم های لوله کشی قابل استفاده است. این محصول با لوله مانیسمان ساخته شده که به اسم های سه راهی جوشی مانیسمان و سه راه بدون درز شناخته می شود. سه راهی های مانیسمان جوشی در انواع سه راه مانیسمان رده 40، سه راهی مساوی مانیسمان سه راه تبدیلی بدون درز و … در بازار موجود است.

نرخ هر کدام از این انواع با توجه به مواد اولیه، فرایند تولید و … متفاوت است. از این رو شما برای اطلاع از قیمت سه راهی مانیمسان با سایت آهن پرو در تماس باشید. همچنین برای آگهی بیشتر در مورد سه راهی جوشی بدون درز ما را در ادامه همراهی کنید.

توضیحات سه راهی مانیسمان

سه راهی مانیسمان چیست؟

سه راهی جوشی مانیسمان از لوله های مانیسمان ساخته شده که فاقد هرگونه درز و جوشی در بدنه خود است. از سه راهی بدون درز به عنوان اتصالات قابل جوشکاری در خط لوله ها با دما و فشار بالا استفاده می کنند. به طور کلی انواع اتصالات مانیسمان مانند سه راه مانیسمان دارای ساختاری یکدست و یکپارچه بوده و به دلیل نداشتن درز جوش از آن ها برای خطوط انتقال نفت و گاز استفاده می کنند.

مزایای سه راه مانیسمان

  • داشتن طول عمر بالا؛
  • مقاومت بالا در برابر زنگ زدگی و خوردگی؛
  • داشتن قابلیت اتصال آسان و سریع از طریق جوش؛
  • نداشتن درز در ساختار سه راهی مانیسمان؛
  • مقاومت بالا در برابر حرارت و سرما؛
  • قابلیت تحمل فشار بالا.

انواع سه راهی مانیسمان

سه راهی بدون درز از نطر کاربرد در دو نوع است که یکی از آن مخصوص وصل کردن یک لوله با قطر یکسان به لوله دیگری و مدل دیگر شامل اتصالات ناهمسان بوده که یک لوله را به سه لوله با قطرهای گوناگون وصل می کنند. سه راهی مانیسمان براساس پارامترهای دیگر به انواع مختلف تقسیم می شود که در ادامه آن ها را توضیح می دهیم.

سه راهی مساوی مانیسمان

به این نوع سه راه جوشی کربن استیل نیز می گویند که نحوه تولید آن به صورت یک تکه و بدون درز می باشد و فاقد هر نوع جوشکاری در ساختار خود است. سه راهی مانیسمان مساوی سه طرف آن مساوی بوده و برای انشعاب گرفتن از لوله ها قابل استفاده است.

سه راه تبدیلی بدون درز

به سه راه های تبدیلی، سه راهی نامساوی و سه راه کاهنده نیز می گویند که در ساختار آن ها درزی وجود ندارد. در این محصول سایز انشعاب یا نافی کمتر از سایز دو سر دیگر می باشد و حتی با نام  TEE REDUCER شناخته می شود.

سه راه مانیسمان رده 40

این نوع از جنس فولاد و استیل بوده و طبق استاندارد ASME B16.9 تولید می شود. از آن برای کاربردهای گوناگون از جمله تاسیسات ساختمان، پتروشیمی ها و پالایشگاه ها انجام می شود.

میزان کیفیت سه راهی مانیسمان

سه راهی جوشی مانیسمان به دلیل تولید از طریق لوله های بدون درز، دارای تحمل فشار بالای می باشد. در اداره استاندارد ایران این محصول تا 170 بار فشار معادل 2500PSI، تست می شود. در لوله کشی گاز خانگی، شبکه 10 پوند یعنی فشار حدود 0.68 بار تست می شود.

بهترین تولیدکننده سه راه جوشی مانیسمان

بنکن از جمله تولیدکنندگان برتر انواع اتصالات مانیسمان می باشد. اتصالات بنکن در ضخامت های بالاتر مانند رده 80 و رده 160 برای پروژه های صنعتی قابل استفاده است به عنوان مثال از آن ها می توان در سیستم موتورخانه، نفت و گاز، پتروشیمی و سیستم بخار با دمای بالا استفاده کرد. برای ساخت سه راهی مانیسمان بنکن از لوله های بدون درز استفاده می کنند ولی لازم به ذکر است که برای سه راه مانیسمان رده 40 باید از لوله ها مانیسمان رده 40 استفاده کنند.

قیمت سه راهی مانیسمان

با توجه به کیفیت بالای سه راه بدون درز از آن در انواع پروژه های صنعتی و ساختمانی استفاده می کنند. سه راهی جوشی مانیسمان در انواع مدل ها، رده ها، سایزها، برندهای تولیدکننده و … در بازار موجود است. از این رو قیمت سه راه مانیسمان با توجه به هر کدام از عوامل متفاوت می باشد. شما برای استعلام قیمت سه راهی مانیمسان، قیمت سه راه فلزی و تبدیل جوشی با کارشناسان سایت آهن پرو به عنوان مرکز فروش انواع اتصالات مانیسمان در تماس باشید.

سوالات متداول

  • سه راهی مانیسمان چیست؟

سه راهی جوشی مانیسمان از لوله های مانیسمان ساخته شده که فاقد هرگونه درز و جوشی در بدنه خود است.

  • قیمت سه راه مانیسمان چقدر است؟

قیمت سه راهی مانیسمان با توجه به مدل ها، رده ها، سایزها، برندهای تولیدکننده و … متفاوت است.

search
تامین تجهیزات صنایع فولاد، نفت و پتروشیمی مشاهده وبسایت آماویس
تلگرام اینستاگرام تماس