تیرآهن
هاش

قیمت انواع تیرآهن و هاش: تیرآهن هاش یک تکیه گاه حیاتی برای ساخت ساختمان ها، سازه ها و هر پروژه ساختمانی هستند. این محصول در اندازه های مختلف وجود دارد، که آن را به طور خاص برای برنامه های خاص قابل استفاده است. تیرهای آهنی یک شکل فولادی سازه ای هستند که برای حمل بارهای سنگین با تکیه گاه در دو نقطه یا بیشتر طراحی شده اند. در ادامه از این مطلب از وبسایت آهن پرو شما را با انواع تیرآهن هاش، قیمت تیرآهن هاش سبک و سنگین آشنا می کنیم.

انواع تیرآهن هاش چیست؟

تیرآهن هاش برای نخستین بار از طریق شرکت کشتی سازی بثلهم ساخته شد در برابر تیر آهن معمولی (L) دارای بال های با طول بیشتر می باشد. از این رو تیرآهن های هاش (H)   دارای مقاومت بیشتری در برابر نیروهای برشی و خمشی است و از آن برای ستون یا تکیه گاه استفاده می کنند. به همین دلیل از مهم ترین مصالح در پروژه های صنعتی و ساختمانی می باشد. در ادامه این مطلب شما را با قیمت انواع تیرآهن و هاش اشنا می کنیم.

قیمت هاش سبک

همانطور که توضیح دادیم تیرآهن های مدل هاش دارای مقاومت بسیار بالای بوده و برای اجرای ستون های بلند در سازه های اسکلتی فلزی از آن استفاده می کنند. اگر سازه شما نیازی به مقاومت زیادی ندارد می توانید از نوع هاش بال پهن سبک استفاده کنید.

قیمت تیرآهن ipb

طول بال های این مدل در برابر تیرآهن های IPE بزرگ تر بوده و اندازه بال ها با ارتفاع مقطع آن برابر می باشد. این ویژگی تیرآهن هاش در سازه ها موجب افزایش خواص مکانیکی و فیزیکی می باشد. قیمت انواع تیرآهن و هاش بال پهن با توجه به میران عرضه و تقاضا و نرخ دلار محاسبه می باشد.

 قیمت هاش سنگین

هاش های سنگین در نمونه های فوق سنگین نیز وجود دارد که در ایران کمترین مورد استفاده قرار می گیرد. تیرآهن IPBV یا HEB دارای بال های ضخیم تر و پهن تر در برابر هاش سبک بوده و در موارد زیر کاربرد دارد:

  1. صنایع سدسازی
  2. صنایع پالایشگاهی
  3. کشتی سازی
  4. اسکله سازی
  5. خرپاها
  6. تیرها

کاربردهای هاش سنگین چیست؟

ویژگی های منحصر به فرد تیرهای H سنگنین، آن ها را برای ساخت کشتی های باری بزرگ مناسب می کند که در ترکیب با محموله می توانند تا 220000 تن وزن داشته باشند.

با توجه به وزن بار، اسکله هایی که این محموله را در خود جای می دهند باید بتوانند وزن هزاران کانتینر حمل و نقل را تحمل کنند. تنها تیرهای فلنج عریض با ساخت سنگین در ساخت اسکله برای نگهداری این وزن بالا کافی هستند.

معایب تیرآهن هاش سنگین

به طور کلی شیوه تولید آن به صورت نورد گرم بوده و کارخانه های زیادی در سطح کشور آن را در سایزهای گوناگونی تولید می کنند. برای کاهش هزینه های پروژه باید انتخاب دقیقی داشته باشید. از جملات نقاط ضعف آن می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • بالا بودن قیمت آن
  • هزینه بالای محافظت از آن در برابر خوردگی
  • کم بودن مقاومت در دماهای بالا

عوامل موثر بر قیمت انواع تیرآهن و هاش

محصولاتی مانند میلگرد، نبشی، ناودانی و تیر آهن از جمله مقاطع فولادی هستند که نوسانات قیمت بالای دارند. قیمت تیرآهن و نرخ هاش به عوامل گوناگونی بستگی دارند که تغییر در هر کدام از موارد تاثیر مستقیم بر آن دارد. این عوامل شامل موارد زیر است:

  1. سایز تیرآهن هاش
  2. سبک، سنگین یا فوق سنگین بودن تیرآهن
  3. هزینه های حمل و نقل
  4. سفارشی بودن محصول مطابق با استانداردهای رایج بازار
  5. تحریم ها
  6. تورم
  7. نوسانات ارزی

به روزترین قیمت تیرآهن هاش (H)

به طور کلی تیرآهن های H از جمله اصلی ترین ساختمان سازی هستند که موجب استحکام ساختمان می شوند. با خرید انواع تیرآهن و هاش و استفاده از آن ها در سازه ها موجب پابرجای اسکلت ساختمان ها می شوند. با توجه به نوسانات قیمت تیرآهن هاش شما باید از مرکزی معتبر اقدام به استعلام نرخ انواع آن ها کنید. از این رو شما برای اطلاع از قیمت انواع تیرآهن و هاش، قیمت هاش سبک و سنگین می توانید به سایت آهن پرو مراجعه کنید.

search
تامین تجهیزات صنایع فولاد، نفت و پتروشیمی مشاهده وبسایت آماویس
تلگرام اینستاگرام تماس