لوله استنلس استیل صنعتی
لوله استنلس استیل دکوراتیو
لوله استنلس استیل صنایع شیری

قیمت لوله استیل تا حد زیادی به انتخاب نوع لوله برای خرید لوله استیل بستگی دارد. لوله‌های استیل از جمله لوله‌های استوانه‌ای توخالی هستند. لوله‌ها را می‌توان تقریباً از هر ماده‌ای تولید کرد با این حال امروزه از فلزات گوناگون در تولید لوله استفاده می کنند.

در حال حاضر لوله‌های استنلس استیل در بسیاری از کاربردهای مختلف برای اهداف ساخت و ساز و حمل و نقل مورد استفاده قرار می‌گیرند. لوله های فولادی ممکن است با گریدهای مختلف فولاد با روش های مختلف تولید شوند. از طریق فروشگاه اینترنتی آهن پرو قادر به خرید استنلس استیل اعم از (خرید انواع ورق استیل، لوله استیل، شرآلات استیل، مقاطع استیل) و… خواهید بود.

لوله استیل چیست؟

لوله های استیل از جمله لوله های بلند و توخالی هستند که برای کاربردهای مختلف در مکان های مختلف مورد استفاده قرار می گیرند. تطبیق پذیری آن ها باعث می شود لوله ها پرمصرف ترین محصولی باشد که توسط صنعت فولاد تولید می شود. خرید لوله استیل معمولاً برای انتقال مواد سیالی که می توانند جریان داشته باشند و ذرات جامد کوچک رواج دارد. به دلیل استحکام بالا، می توان از آن ها در حمل و نقل زیرزمینی آب و گاز از طریق شهرها یا در ساخت و ساز برای مقاصدی مانند گرمایش، لوله کشی و غیره استفاده کرد.

مزایای لوله‌های استنلس استیل

  1. مقاوم در برابر خوردگی
  2. داشتن قدرت بالا
  3. بادوام بودن
  4. مناسب بودن قیمت لوله استیل
  5. قابل بازیافت و دوستدار محیط زیست
  6. قابل کنترل بودن.

انواع لوله استیل

همانطور که می دانید مقاطعی که از جنس استنلس استیل هستند، دارای کیفیتی بسیار عالی و خود می باشند که در براب هوا از خود واکنشی نشان نداده و دچار آسیب هایی همچون زنگ زدگی نمی شوند و تنها دلیل آن تولید ویژه مقاطع استنلس استیل می باشد. انواع لوله استیل که از دسته پر فروش ترین محصولات در بازار می باشند که قیمت لوله استیل در هر کدام از آن‌ها متفاوت است، عبارتند از:

لوله استیل بدون درز

لوله‌های بدون درز یا لوله مانیسمان معمولاً در مراحل پیچیده‌ای ساخته می‌شوند که از حفاری حفره‌های بیلت‌ها، با کشیدن سرد و فرآیندهای نورد سرد شروع می‌شود. برای کنترل قطر خارجی و ضخامت دیواره، کنترل ابعاد نوع بدون درز در مقایسه با لوله جوش داده شده دشوار است. قیمت لوله استیل مانیسمان در برابر نوع درزدار کمی بالاتر است. به دلیل نداشتن درز جوشی باعث می شود که نسبت به لوله های درزدار خواص مکانیکی و مقاومت در برابر خوردگی بهتری را از خود نشان دهند. امروزه خربد لوله استیل مانیسمان بیشتر از لوله های درزدار است.

لوله استیل درزدار

لوله فولادی جوش داده شده از جوشکاری یک صفحه فولادی که توسط یک درز یا یک درز مارپیچی به شکل لوله ای نورد شده است، تشکیل می شود. بسته به ابعاد بیرونی، ضخامت دیواره و کاربرد، روش های مختلفی برای ساخت لوله های جوشی وجود دارد.

پایین بودن قیمت لوله استیل درزدار نیز از جمله دلایلی است که می‌توان بر لوله‌های بدون درز ترجیح داد. با توجه به این که این محصول قابلیت شکستن در درزها را دارد باید در حین تولید، سطح بیرون و داخل لوله کنترل شود. شما با کمک جدول تحمل فشار لوله های استیل می توانید  با انواع جنس لوله استنلس استیل آشنا شده وبا توجه به نیاز و کاربرد خود این محصول را خریداری کنید.

لوله استنلس استیل دکوراتیو

از این نوع در دکوراسیون های داخلی و خارجی سازه ها و برای تولید انواع لوازم خانگی استفاده می کنند. لوله های استنلس تزئینی در ضخامت و ابعاد گوناگون در بازار موجود است و از لوله استیل قطر 8 تا قطر 102 میلی متر تولید می شود. برای مصارف تزئینی و زیباشناختی اقدام به خرید لوله استیل دکوراتیو می‌کنند.

برندهای چینی، تایوانی، هندی و کره ای از جمله کشورهای اصلی تولیدکننده آن ها هستند. انواع لوله استنلس استیل دکوراتیو عبارتند از:

لوله استیل دکوراتیو طرح دار

به این نوع لوله، لوله استیل طرح دار نیز می گویند که این نوع لوله استیل دکوراتیو در ضخامت های مختلف و گرید های مختلفی همچون استیل گرید 201، 304، 430 ساخته می شوند و قیمت لوله استیل در هر گرید متفاوت است. این نوع کاربرد های متفاوتی نسبت به لوله استیل نازک نیز دارند. تولید لوله استیل طرح دار نسبت به لوله استیل ساده پیچیده تر بوده و با قالب های مخصوص برای طرح دار کردن لوله استیل استفاده می کنند.

لوله استیل دکوراتیو مات

یکی از انواع مقاوم ترین نوع لوله های استیل، لوله استیل مات می باشد که در صورت قرار گرفتن در معرض اجسام تیز و ایجاد خط و خش، کیفیت لوله از بین نمی رود و به همین دلیل خرید لوله استیل مات در مکان های عمومی بسیار رواج دارد. این نوع لوله استیل مات دارای دو نوع استیل بگیر و نگیر می باشد که با ضخامت های مختلفی به تولید می رسد.

لوله استنلس استیل صنعتی

این محصول از جمله لوله های فولادی است که دارای مقاومت و استحکام بالای است و در صنعت بسیار کاربرد دارد. این لوله ها ضدزنگ بوده و بسیار باکیفیت است. لوله های استیل صنعتی در ضخامت و ابعاد گوناگون در بازار موجود است و آلیاژ 301 و 304 از جمله آن هاست. قیمت لوله استیل صنعتی با توجه به نوع آلیاژ و ابعاد و ضخامت آن متفاوت است.

لوله استنلس استیل صنایع شیری

با توجه به این که آلیاژ استیل با مواد غذایی و شیری ترکیب نشده و هیچ نوع آلودگی به وجود نمی آورد، در تولید لوله های استیل شیری و غذایی از آن ها استفاده می کنند. به دلیل داشتن خاصیت ضد زنگ و ضد خوردگی استیل، از آن ها در کارخانه های فرآوری شیر و مواد غذایی و دارویی استفاده می کنند.

انواع لوله استیل براساس مشخصات ASTM

در زمان خرید لوله استیل، اطلاع از انواع این محصول توانسته به ما کمک زیادی کند. ASTM International استانداردهای خدمات و مواد صنعتی را برای طیف وسیعی از صنایع ارائه می‌دهد. ASTM مخفف انجمن آمریکایی تست و مواد بوده و این سازمان در حال حاضر بیش از 12000 استاندارد را ارائه کرده است که در صنایع گوناگون در سراسر جهان استفاده می شود.

لوله ها و اتصالات فولادی ضد زنگ تحت بیش از 100 استاندارد هستند که ASTM تقریباً همه انواع لوله‌ها را شامل می شود. استانداردهای ASTM با تعیین ترکیب شیمیایی و فرآیندهای تولید خاص مرتبط با مواد تعریف می شوند. برخی از استانداردهای مواد ASTM برای انواع لوله ضدزنگ آمده است که قیمت لوله استیل در هر کدام از آن‌ها متفاوت است:

  • A106: لوله‌های برای استفاده در دمای بالا
  • A335: لوله فولادی فریتی بدون درز (برای دمای بالا)
  • A333: لوله های فولادی بدون درز و آلیاژی (برای دمای پایین)
  • A312: برای سرویس های خورنده عمومی و خدمات دمای بالا، از لوله های جوش سرد، درز مستقیم و بدون درز استفاده می شود.

جدول وزن لوله استیل

کاربرد انواع لوله استیل در مواردی با درصد رطوبت و خوردگی بالا همچون خطوط انتقال آب، نفت، گاز و در صنایع پتروشیمی، غذا و دارو هست. لوله استنلس استیل را در واحدهای صنعتی با درصد آلیاژهای متفاوت ساخته که این مورد بر وزن و قیمت لوله استیل تاثیرگذار است. با توجه به این که اطلاع از وزن محصول در زمان خرید لوله استیل اهمیت دارد، جدول وزن آن در ذیل آورده شده است:

قطر لوله(inch) قطر لوله (mm) ضخامت لوله (mm) وزن هر متر (kg)
1.2 21/3 1 0.51
1.2 21/3 1.25 0.63
1.2 21/3 1.5 0.74
1.2 21/3 2 0.97
1.2 21/3 2.5 1.21
1.2 21/3 3 1.45
3.4 26/7 1 0.66
3.4 26/7 1.25 0.79
3.4 26/7 1.5 0.96
3.4 26/7 2 1.24

کاربرد لوله‌های فولادی ضد زنگ

لوله های استیل به دلیل خاصیت پایداری و طول عمر بالا در بسیاری از مناطق مورد استفاده قرار می‌گیرند. این لوله ها در زمینه های مختلفی مانند:

لوله کشی گاز

لوله های فولادی ضد زنگ مطمئن ترین منبع مورد استفاده برای تامین گاز طبیعی هستند، بنابراین می توانید با خرید لوله استیل با خیال راحت گاز را به مقصد برسانید.

انرژی هسته ای

خرید لوله استیل برای انرژی هسته ای استفاده می شود زیرا می تواند در برابر دمای گرم مقاومت کند.

محیط آشپزخانه

ظروف آشپزخانه، یراق آلات آشپزخانه از لوله استیل استفاده می کنند زیرا باعث زنگ زدگی نمی شود و همچنین دارای خواص ضد باکتریایی است که آن را برای فضاهای آشپزخانه مناسب می کند.

سیستم تامین آب

لوله های فولادی ضد زنگ برای تامین آب مورد استفاده قرار می گیرند زیرا دارای استحکام بالایی هستند و نیازی به نگهداری بالایی ندارند. همچنین پتانسیل فشار زیادی را ارائه می دهد. از این رو افراد فعال در حوزه لوله کشی آب نیاز به استعلام قیمت لوله استیل از کارشناسان وبسایت آهن پرو هستند.

کارخانه‌های شیمیایی

در کارخانه ها از مواد شیمیایی مضر استفاده می شود که می تواند برای همه مشکل ساز باشد. اما خرید لوله استیل به دلیل خواص مقاوم در برابر خوردگی می توانند چنین مواد شیمیایی مضری را تحمل کنند.

بالابرهای هیدرولیک

به دلیل خطر کم نشتی و ماندگاری طولانی انواع لوله استیل در بالابرهای هیدرولیک استفاده می شود. قدرت و مقاومت بالای در برابر ضربه و خوردگی دارد.

خرید لوله استیل

همانطور که در این مطلب توضیح داده شد انواع لوله‌های استنلس استیل درزدار، بدون درز، دکوراتیو و صنعتی به دلیل مقاومت در برابر خوردگی، بادوام بودن، قابلیت بازیافت و … در صنایع گوناگون همچون: صنایع نفت و گاز، سیستم لوله کشی و یراق آلات آشپزخانه استفاده می‌شود. از این رو صنایع گوناگونی به خرید لوله استیل نیاز دارند. در این میان همواره کارشناسان فروش سایت آهن پرو آماده هستند تا ضمن راهنمایی شما برای کسب اطلاعات بیشتر در خصوص لوله‌های ضدزنگ استیل، شما را برای خرید انواع لوله استیل با توجه به مدل و جنس مورد نظر راهنمایی کنند.

قیمت لوله استیل

دانستن مشخصات لوله های استیل به شما کمک می کند تا بهترین محصول را خریداری کنید. لوله های استیل نوعی از آلیاژ فولادی بوده که درون خود آهن، کربن، منگنز، سیلیسیم دارند. بیشتر تفاوت انواع لوله های استیل با توجه به میزان کربن آن هاست.

نرخ لوله های استنلس استیل به طور روزانه با توجه به نوسانات ارزی، قیمت آهن و استیل، تحریم ها و … تغییر می کند. از این رو شما برای اطلاع از قیمت انواع لوله استیل و قیمت لوله استیل نازک، نرده، دکوراتیو، بدون درز، رده 5 و قطر 8 به فروشگاه اینترنتی آهن پرو مراجعه کنید.

کلام آخر

جهت اطلاع از قیمت لوله استیل نازک، ضخیم، با سایز و ابعاد مختلف می توانید از طریق فروشگاه اینترنتی آهن پرو اقدام به خرید لوله استیل کنید. قیمت استنلس استیل در این فروشگاه اینترنتی بسیار مقرون به صرفه می باشد چرا که فروشگاه آهن پرو از دسته فروشندگان مستقیم و بدون واسطه انواع لوله، ورق و… می باشد که تنها با تماس گرفتن از طریق شماره ۴۸۰۰۰۲۰۱-۰۲۱ می توانید از قیمت انواع لوله استیل مطلع شوید.

search
تامین تجهیزات صنایع فولاد، نفت و پتروشیمی مشاهده وبسایت آماویس
تلگرام اینستاگرام تماس