پروفیل گلخانه ای جز شکل های پروفیل پرمصرف در صنایع صنعتی و کشاورزی است و دارای کاربرد و شکل های گوناگون است. در صنایع گلخانه ای صنعتی و کشاورزی از این نوع پروفیل ها به وفور استفاده می‌کنند. برای ساخت سازه های گلخانه ای و همچنین محل تلاقی نایلون پوشش گلخانه و قرار دادن پنجره استفاده می‌شود. این محصول در طول 5 و 6 متری در اشکال H، U، نیم دایره و …. تولید می‌شوند که از طریق فروشگاه اینترنتی آهن پرو نیز می‌توانید از قیمت لوله گلخانه ای مطلع شده و بهترین محصولات و انواع پروفیل ها را از این فروشگاه معتبر خریداری کنید.

 پروفیل گلخانه ای چیست؟

از این محصول امروزه در ساخت بسیاری از گلخانه ها استفاده می‌کنند و هر شخص باید با توجه به شرایط آب و هوایی منطقه خود و مساحت گلخانه خود اقدام به خرید بهترین نوع پروفیل های گلخانه ای کند. ضخامت Profile GreenHouse در 1 میلی‌متر، 1.5 میلی‌متر و 2 میل برای سازه های سقف و برای ستون ها در ضخامت 2.8 میلی‌متر و 3 میلی‌متر هستند.

ویژگی لوله و پروفیل گلخانه ای

یکی از بهترین انواع تجهیزات کاربردی در ساخت گلخانه، پروفیل گلخانه ای است که این پروفیل ها دارای کیفیتی بی نظیر در برابر زنگ زدگی و دیگر عوامل هستند که برای استفاده از این پروفیل های گلخانه ای باید به مسحت و موقعیت آب و هوایی توجه زیادی داشته باشید. همچنین لوله گلخانه ای یا لوله گالوانیزه گلخانه ای نیز از نمونه بهترین لوله های مقاومی هستند که انتخابی ایده آل برای استفاده در گلخانه هستند.

مهم ترین ویژگی هایی که برای ساخت پروفیل اهمیت زیادی داشته و باید به آن توجه کنید عبارتند از:

  • نصب ساده و آسان پروفیل
  • قیمت مناسب
  • قابلیت حمل و جابجایی آسان
  • تولید پروفیل با توجه به استاندارد بین المللی
  • داشتن مقاومتی بالا

برای نصب پروفیل روی لوله های گلخانه ای در قدم اول باید از افراد متخصص کمک بگیرید و در اصل برای گلخانه هایی که محصولات زینتی پرورش می‌دهند باید از پروفیل گلخانه ای نیز استفاده کنند چرا که این مکان ها به پروفیل گلخانه ای نیاز زیادی دارند. این پروفیل های گلخانه ای به راحتی روی لوله گلخانه ای گالوانیزه نیز نصب می‌شوند و پروفیل های گلخانه ای با کیفیت و قیمت های متفاوتی در بازار وجود دارند که در زمان خرید لوله گلخانه ای و پروفیل ها باید از معتبر ترین فروشندگان معتبر اقدام به خرید نمائید.

کاربرد انواع پروفیل گلخانه ای

پروفیل ها با توجه به ابعاد، وزن و ضخامت سان در انواع گوناگونی دسته بندی می‌شوند. در ضمن هر کدام از آن ها کاربرد مخصوص به خود را دارند در ادامه شما را با کاربردی که هر کدام از آن ها دارند آشنا می‌کنیم.

  • پروفیل های قوطی مستطیل و مربع در صنعت خودروسازی مورد استفاده قرار می‌گیرد.
  • پروفیل های Z برای پوشش سقف سوله ها استفاده می‌شود.
  • پروفیل قوطی مربع برای درست کردن پایه میز و صندلی استفاده می‌شود.
  • پروفیل گلخانه ای نبشی و ناودانی از طریق روش نورد سرد ساخته می‌شوند که از نبشی آن برای ساخت چهارچوب درهای بزرگ آهنی و انواع قالب های فلزی در ماشین آلات استفاده می‌شود. از پروفیل ناودانی کوچک هم در کرکره ای مغازه ها استفاده می‌کنند.

پروفیل گالوانیزه گلخانه چیست؟

پروفیل گالوانیزه موجب کاهش هزینه اضافی ناشی از تعمیر و نگهداری می‌شود. پروفیل گلخانه ای آهنی و فولادی به دلیل نداشتن روکش مناسب به مرور زمان دچار خوردگی و زنگ زدگی می‌شوند. از این رو پروفیل های فولادی را در ضخامت های مختلف از فلز روی پوشانده تا ضدآب شوند. برای تولید پروفیل گلخانه ای به روش گالوانیزه، پروفیل را در حمام مذاب قرار داده و با این شیوه مقاومت پروفیل های فولادی کم نمی‌شود. از روش گالوانیزه گرم برای این کار استفاده می‌کنند. انواع پروفیل های گالوانیزه به قرار زیر است:

  1. پروفیل گالوانیزه سبک
  2. پروفیل های سنگین
  3. پروفیل گالوانیزه کشاورزی

مزایای استفاده از پروفیل گلخانه چیست؟

از جمله مهم ترین تجهیزات صنایع گلخانه ای که بسیار پرکاربرد هستند، پروفیل ها می‌باشند. پروفیل گلخانه ای دارای مشخصات و مزیت های مختلفی است که از بین آن ها می‌توان به مواردی مانند قیمت مناسب، نصب کردن آسان و راحت، حمل و نقل آسوده محصول، رعایت کردن استانداردهای بین المللی در زمان تولید و ساخت، داشتن عمر مفید طولانی و داشتن مقاومت بالای آن اشاره کرد.

جهت مطالعه بیشتر: لوله گلخانه ای جیست؟

قیمت پروفیل امروز

اکثر گلخانه های صنعتی و کشاورزی به پروفیل های مخصوص به خود نیاز دارند. به واسطه پروفیل های گلخانه ای،انواع لوله های گالوانیزه گلخانه ای روی آن ها نصب می‌شوند و موجب کارکرد بهتر گلخانه می‌شود. به همین دلیل پروفیل ها از جمله مهم ترین اجزای یک گلخانه هستند که برای ساخت سازه گلخانه حتما به آن نیاز داریم. این نوع پروفیل ها با توجه به کارکردشان در ضخامت و طول های گوناگون تولید شده و از این رو قیمت هر کدام از آن ها متفاوت است. در ضمن شکل پروفیل، برند تولید کننده و وزن بندیل در زمان خرید پروفیل های گلخانه ای در قیمت آن ها تاثیر بسزایی دارد. از این رو شما برای اطلاع از قیمت دقیق پروفیل گلخانه ای می‌توانید با کارشناسان سایت آهن پرو در ارتباط باشید و نسبت به خرید پروفیل گلخانه ای اقدام نمائید.

منبع: https://www.shrijigreen.com/products/green-house-accessories/aluminium-profile/

تامین تجهیزات صنایع فولاد، نفت و پتروشیمی مشاهده وبسایت آماویس
تلگرام اینستاگرام تماس