لوله مانیسمان
لوله درز مستقیم صنعتی
لوله اسپیرال
لوله داربستی
لوله درز مستقیم گاز خانگی
لوله درز مستقیم گاز API
لوله درز مستقیم تست آب
لوله گلخانه ای

قیمت انواع لوله با توجه به جنس، مدل، ضخامت، سایز و … متفاوت است. به عنوان مثال با توجه به جنس قیمت لوله 4 اینچ با قیمت لوله 6 اینچ فولادی یا 5 اینچ فرق می‌کند. همچنین بر اساس جنس، لوله‌های گالوانیزه و استیل به دلیل استفاده از پوشش گالوانیزه روی سطح خود دارای نرخ بالاتری نسبت به قیمت انواع لوله پلی اتیلن و پلیکا است. در ادامه این مطلب شما را با انواع لوله بیشتر آشنا کرده و در صورتی که قصد خرید انواع لوله را دارید، توانسته برای اطلاع دقیق از قیمت و انتخاب مناسب‌ترین آن با کارشناسان فروش سایت آهن پرو ارتباط برقرار کنید.

معرفی انواع لوله موجود در آهن پرو

برای هر پروژه‌ای انتقال صحیح سیالات موضوع بسیار مهمی به شمار می‌آید از این رو با به کیفیت لوله‌های انتقال و نوع مناسب آن‌ها در نظر گرفته شود. البته قیمت لوله صنعتی و فلزی سبک و سنگین در پروژه‌های بزرگ به دلیل استفاده از حجم گسترده‌ای از لوله دارای اهمیت است. در ادامه شما را با برخی از انواع لوله‌ها آشنا می‌کنیم، البته قیمت انواع لوله با یکدیگر با توجه به جنس، سایز، ضخامت و … متفاوت خواهد بود.

لوله مانیسمان

لوله مانیسمان یا لوله بدون درز از جمله لوله فلزی با جنسی از کربن استیل (فولادی)، استنلس استیل یا فولاد آلیاژی است که در عملیات تولید با تهی کردن شمش توپر فولادی به وجود می‌آید. برای این فرایند از سمبه‌ای حفره‌ای درون میله سرخ شده از حرارت استفاده می‌شود. در آخر لوله بدون درز به روش هیدرواستاتیک تست و بازرسی شده و در صورت نیاز از پوشش استفاده می‌کنند. قیمت لوله مانیسمان به دلیل نداشتن درز جوش در سطح خود نسبت به قیمت انواع لوله درزدار گران‌تر است. برای اطلاع بیشتر به مقاله «لوله مانیسمان چیست؟» مراجعه کنید.

لوله اسپیرال

از طریق استفاده از استاندارد تولید لوله درزدار اقدام به تولید لوله اسپیرال می‌کنند که درز جوش را به صورت مارپیچ یا اسپیرال اعمال می‌کنند. در این شیوه لوله‌ اسپیرال فولادی برای ساخت از ورق‌های ST33، ST37، ST44 و ST52 در مقدار ضخامت 6 تا 25 میلیمتر، قطرهای 16 تا 120 اینچ و در طول 6، 12 و 18 متر استفاده می‌کنند. در لوله‌های سایز بالا که قابلیت تولید به روش درز مستقیم نیست و تولید لوله مانیسمان هم دشوار و پرهزینه است، خرید لوله اسپیرال بهترین گزینه است.

لوله گلخانه ای

از لوله گلخانه ای اکثرا برای ساخت انواع گلخانه که با دیوارها و سقف پوشیده شده‌اند، استفاده می‌کنند. در گلخانه‌های کوچک و بزرگ صنعتی اقدام به پرورش گیاهانی با شرایط تنظیم شده آب و هوایی می‌کنند. با توجه به بهره گرفتن از روکش گالوانیزه کردن برای ساخت لوله‌های گلخانه ای، قیمت انواع لوله گالوانیزه در قیمت آن تاثیرگذار خواهد بود. بدون شک قیمت لوله گلخانه ای گالوانیزه نسبت به قیمت لوله آهنی سیاه و فلزی گران‌تر است.

مقاله پیشنهادی: لوله گلخانه ای چیست؟

لوله داربستی

لوله داربستی از جمله لوله‌های درزدار بوده که به خاطر استفاده از آن در نما، داربست و سازه‌های کم فشار به این نام معروف است. خرید لوله داربستی جز تجهیزات مهم در صنایع عمرانی به حساب می‌آید. با توجه به این که از ورق سیاه برای ساخت این محصول استفاده می‌کنند قیمت ورق سیاه تاثیر مستقیمی بر قیمت انواع لوله داربستی خواهد داشت.

محبوب‌ترین ضخامت لوله‌ها

به طور کلی لوله فولادی با ضخامت گوناگونی ساخته شده و از این رو خریدار با توجه به کاربرد خود باید اقدام به انتخاب مناسب‌ترین ضخامت کند. قیمت انواع لوله در هر کدام از ضخامت‌ها متغییر خواهد بود. در ادامه شما را با برخی آن‌ها آشنا می‌کنیم.

  • لوله 4 اینچ: برای جابجایی مواد نفتی، انواع گازها و صنایع کشاورزی از لوله 4 اینچی استفاده می‌کنند. سازگار بودن با شرایط آب و هوایی معتدل و مرطوب از بارزترین مشخصه آن به حساب می‌آید.
  • لوله 5 اینچ: وزن هر شاخه آن 100 کیلوگرم است و در برابر گرما و خوردگی انواع مواد بسیار مقاوم خواهد بود. داشتن قابلیت جوشکاری و استحکام بالا از جمله مهم‌ترین مشخصات آن است. قیمت لوله 5 اینچ نسبت به قیمت لوله 6 اینچ فولادی ارزان‌تر است.
  • لوله 6 اینچ: این نوع برای جابجایی مواد نفتی و مواد گازی استفاده می‌شود. وزن تقریبی آن از 5 کیلوگرم شروع شده و طول آن‌ها به 6 متر می‌رسد.

قیمت انواع لوله

به طور کلی از انواع لوله‌های فولادی برای ساختمان‌سازی، انتقال سیالات و مایعات، صنایع کشاورزی و … استفاده می‌کنند. لوله‌ها با توجه به عوامل گوناگونی مانند: جنس، نوع ساخت، ضحامت، سایز و … به انواع مختلفی تقسیم می‌شود. بدون شک قیمت انواع لوله آب، گاز، کشاورزی، فلزی، گالوانیزه، استیل، سیاه و سفید در هر کدام از مدل‌ها بر اساس موارد گفته شده متفاوت است. از این رو شما برای اطلاع از قیمت لوله 3 اینچ سیاه، 6 اینچ فولادی، فلزی سبک، صنعتی و … توانسته با کارشناسان وبسایت آهن پرو در ارتباط باشید.

search
تامین تجهیزات صنایع فولاد، نفت و پتروشیمی مشاهده وبسایت آماویس
تلگرام اینستاگرام تماس